lördag 5 maj 2007

Fixardag

Idag har vi jobbat hårt. Klockan tio i morse infann vi oss på dagis för Fixardag, vilket för min del innebar att gräva rabatt runt pilkojan, gräva ner en "rullkant" och plantera lite slingerväxter (fjärilskrasse, luktärt) som kan växa upp på kojan och täta till den. Sven målade, först piratskeppet och sen staketet runt gungorna (med träolja). Lucas hjälpte till genom att leka med Hanna. Vi fick korv och fika, och alla kämpade hårt! Bland annat grävdes och gjöts en vattenbana i en sluttning, och i cementen fick barnen sätta dit mosaik, stenar, glaskulor och snäckor.

När vi kom hem somnade Hanna omedelbart (helt slut!) och vi åt en sen lunch. Sen hämtade Sven en pallkrage som jag fyllde med jord. Där ska vi plantera lite grönsaker, har jag tänkt. Sen ställde vi iordning i vårt uterum, hittills har det sett ut som Hela Havet Stormar där. Även om vi ska riva alltihop (vecka 26, är planen) så ska vi ju stå ut tills dess.

Japp, det var våran dag. Jag är helt slut nu....

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vi hade fixardag på förskolan för någon vecka sedan. Det var jättemysigt tycker jag! Fast jag gjorde inte så mycket, passade mest Louise och Alexander och snackade med folk. Jonas fick jobba åt mig också :-) Mysigast var dock när vi fick äta korv och dricka saft!

Anonym sa...

Vi hade oxå gårdsdag på dagis i lördags! Barnen var inte med till en början= lite mer gjort kanske?!
Sedan träffades alla i Grötfatet för korvgrillning och saft!