lördag 2 juni 2007

fråga:

Hur kan man ha organiserad ponnyridning men inte tillhandahålla några hjälmar? Är det ens lagligt? På Överjärva har de några gamla (20+ allihop) shettisar som barnen får rida på, men hjälm får man alltså ta med själv. Aldrig i livet att Hanna får rida utan hjälm. Visst ser ponnysarna snälla ut men en tvååring kan ju tappa balansen och trilla av alldeles på egen hand, om inte annat.

Dyrt var det också. 50 spänn för en liten sväng. Dessutom ordnade de nån slags fårskötarkurser för barn: 1700 kronor för 14 gånger (typ. minns inte exakt, men nåt sånt var det). Vem betalar så mycket för att få gosa med ett får? De behöver ju inte ryktas och fixas med som hästar (tror jag - har inte gått kursen) och de får jag har stött på har inte varit särskilt keliga eller sociala - så vad får man då för sina nästan 2000 spänn?

Nä, Överjärva var tyvärr en besvikelse. Nåja, nu vet jag det.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men vet du hur bra Hanna kommer att kunna sköta får efter den där kursen! Hon kommer att vara superbra, kanske t.om bäst på det!
Jag tror verkligen att det är väl investerade 2000 spänn för en fårskötar-kurs, särskilt med tanke på hur mycket hon kommer att tjata om ett eget får efteråt och bara för att slippa höra det så kanske ni står där med ett eget får i rabatten en vacker dag och då är det ju jättebra att nån i familjen vet hur man ska sköta det!
Jag säger KÖÖÖR BA ;)

Anonym sa...

Det är ju helt underbar humor... Fårskötningskurs för barn... Snacka om att försöka hitta nya businessmöjligheter...