torsdag 19 juli 2007

hello africa


Idag skulle vi köra till tippen med en gammal dator, visserligen fullt fungerande men inte tillräckligt stark för alla ungarnas spel. Det kändes trist att slänga nåt som funkar, men den stod bara och samlade damm och ingen vi har frågat ville ha den.
På tippen träffade jag min kollega S, och han blev själaglad när han såg att vi skulle slänga en dator. Han tog hand om den och skulle se till att den kördes till nån by i Afrika.
Jag blev jätteglad. Dels för att datorn kommer till nytta, dels för att se att S var relativt pigg igen (han har varit väldigt sjuk).
All well that ends well, som man säger.

4 kommentarer:

Jenny sa...

Jag som inte hänger med eftersom jag är hemma och hänger, vad har S varit för sjuk egentligen? Fast det kanske man inte ska skriva på bloggen när jag tänker efter, inte för att det kanske är hemligt men...

Jenny sa...

Och vad har hänt med vår chef A? Hörde något vagt om att det var trassel? Fast samma som ovan. Inget att skriva på bloggen om kanske. En skvallerfika snart kanske skulle vara på sin plats? :-)

Anonym sa...

gärna skvallerfika... inte nästa vecka, men den därpå, kanske? vore kul om tjejerna fick träffas!

Anonym sa...

Veckan därpå blir bra. Funkar fin, fint. Vi kan väl höras i slutet av nästa vecka?