måndag 6 augusti 2007

dagistankar

Vi sitter och äter frukost, utanför vräker solen ner och Hanna säger plötsligt: "Idag Nanna börjar dagis!"
Nej, hjärtat. Jag vet att du längtar, men du får vänta en vecka till.

Jag börjar jobba nästa torsdag. Min tanke i våras var att vi skulle gå och hälsa på lite på dagis i början av veckan, och sen skulle hon få börja på torsdag hon med. Nu har jag ändrat mig, hon längtar ju så förtvivlat. Hon ska få vara där ett par timmar (typ 9-14) måndag och tisdag, och så tar vi ledigt på onsdagen. På torsdagen är det The Real Thing, då får hon vara där hela dagen, liksom på fredagen.

Sen rullar hösten igång på allvar. Det ser jag faktiskt fram emot - lite.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vad roligt att hon längtar så! Överlämnandet kanske inte blir så svårt. Hoppas! Vi har pratat jättemycket om dagis under sommaren och funderar på att gå dit å hälsa på. E har t.om döpt om sin docka Rosa till Ingrid, namnet på en av hennes busiga kompisar på dagis! Jag håller tummarna för både H och E att de bara blir glada att vara tebax!

Anonym sa...

ja ja ja, MEN BERÄTTA DÅ! Hur gick det? Mina tummar har knappt fått tillbaka sin färg än, så hårt höll jag dem...

Anonym sa...

Stilla dig min vän ;)