söndag 5 augusti 2007

panik!

Jag får panik över det fina vädret! Det kommer för sent - så här i slutet på sommaren finns det inte en chans att jag skulle visa upp min bleka lekamen på nån strand eller - Gud förbjude! - för grannarna. I maj-juni, jorå, kanske, men i augusti - no way.

Tror aldrig jag har varit så här blek efter en sommar. Inte ens förrförra året när Hanna var nyfödd och vi satt i skuggan hela sommaren.

Så vad ska vi nu hitta på när solen gassar? Åka till nåt svalt luftkonditionerat köpcentrum? Sitta hemma och kolla på Aristocats?

Suck.

1 kommentar:

Anonym sa...

jag är blek som ett lakan men jag bryr mig inte så mycket. Det är ju inte så att det kryllar av brunisar på stan den här sommarn precis...
Dessutom har jag blivit lite rädd för solen på gamla dar efter att jag tyvärr har solat för mycket solarium tidigare. Det har medfört pigmentförändringar på en hel del ställen, bla ansiktet. Inte så kul när dessa blir väldigt tydliga vid solbränna....Jag är numer en stolt blekfis.