måndag 13 augusti 2007

En lyckans dag

I dag är en lycklig dag - Hanna har ä n t l i g e n fått börja på dagis igen! Som hon har längtat... igår kväll tog det en evighet för henne att somna, hon ville bara prata om "lalla barna" och vad de skulle göra idag. I morse vaknade hon halv sex (i normala fall runt 8), men som tur var somnade hon om - tack för det!
Väl på dagis var de andra på väg ut på gården, så vi packade snabbt upp hennes regnkläder, extrakläder och blöjor och sen fick hon också gå ut. När jag gick satt hon brevid nya fröken Madde på sandlådskanten med en spade i högsta hugg. Hon såg inte ens upp när jag sa hej då.

Hemma igen blev det en lååång lyxdusch för mamma, och nu sitter jag här och dricker kall juice i min ensamhet (nåja, Ellinor sover på soffan). Snart ska vi besikta bilen och sen ska jag äta lunch på kvarterskrogen med min man. Lite lyxigt att vara barnledig!

Inga kommentarer: