söndag 21 oktober 2007

kul?

Hur kul verkar det här då?
  • du går och lägger dig med huvudvärk, tar en alvedon och tänker att det går över.
  • du vaknar med huvudvärk och halsont, men du tar två alvedon och tänker att nej, jag vill inte missa träffen med mina gamla kompisar.
  • du åker pendeltåg för första gången sen hedenhös och promenerar från Karlberg till Vanadisplan, det är kallt och du har ont i kroppen.
  • du kommer fram och får träffa alla gamla vänner (utom en), samtidigt som du inser att du fryser så du skakar och börjar bli rejält sjuk.
  • du ringer man och barn som befinner sig i Kista. Du blir hämtad mitt i lunchen.
  • du går och lägger dig med 39 graders feber och sover som i dvala samtidigt som du håller på att frysa ihjäl.
  • vid sextiden tar du två treo, då är febern 39.6.
  • en timme senare svettas du kopiöst, stapplar nerför trappan och får två rostade mackor av din man.
inte så kul, va?
Nån som vill byta?

5 kommentarer:

Anonym sa...

Låter inte så kul. Vill inte byta helst. Däremot pendeltåget & Hedenhös var roligt! Det var samma som jag för nån vecka sen. Hur gör man liksom? Och sen inne i stan kändes det som om jag strök längst med fasaden på husen, rädd för alla skumma människor och bortkommen(människoskygg??). Jag åker kommunalt och är i stan alldeles för lite. Måste bli bättring!

Anonym sa...

stan är inget problem, där är vi relativt ofta. Men SL får nog klara sig utan mig även i fortsättningen....

Masse sa...

Stackare! Det är definitvt det värsta som finns med "svettfebran"

Anonym sa...

Ynke pynke!!! Du måste bli frisk till fredagen. Gå till Vårdcentralen och se om du inte kan få penicillin.Ma

Anonym sa...

Hög feber du har! Du måste gå till doktorn om den inte går ner. Kanske något som lite medicin kan fixa?