måndag 1 oktober 2007

shop express break-down

I dag har Hanna och jag varit på Coop Forum och gjort månadens storhandling. I normala fall gör jag det inte ensam med henne, men idag var ett nödfall. Hon var otroligt tålmodig och snäll, och när vi kom till leksakerna fick hon en Nicke Nyfiken-docka som tack.

Vid kassan valde jag att checka ut själv med kort (vi kör med Shop Express, såklart). Men på väg ut till bilen blev Hanna alldeles otröstlig för vi hade ju glömt att betala för apan! Jag försökte förklara att den var betald, men för henne är att betala samma sak som att lägga upp saken på varubandet - och det hade vi ju inte gjort! (Att övriga varor för 2000:- i så fall inte heller var betalda tänkte hon som tur var inte på...)

Till slut var hon så upprörd att jag fick gå till kundtjänst så att hon fick visa apan för killen bakom disken. Han fattade ingenting men spelade snällt med och kollade på kvittot att ap-skrället verkligen var betald.
Hanna blev nöjd och vi kunde åka hem.

Så kan det gå. Att följa med när mamma shop express-shoppar kanske ger en konstig bild av att man inte behöver betala? Tål att tänkas på...

2 kommentarer:

Anonym sa...

å andra sidan - när våra barn blir stora kommer det kanske inte att finnas några kontanter över huvud taget?

Jenny sa...

Tror inte det. Jag har sällan kontanter i dagsläget.