onsdag 30 januari 2008

Morgonstress!

På morgnarna behöver jag lämna Hanna på dagis klockan 7 prick (helst lite innan) för att hinna till jobbet i lagom tid. I morse var premiär för oss i nya bilen, med nya bilbarnsstolen (som Sven monterade igår). Det ösregnade/snöade, vi var sena, det var mörkt i bilen och jag blev helt genomsvettig innan ungen var på plats, fastspänd och klar för avfärd.
Fort upp till dagis, ut med ungen igen, "nu måste vi skynda oss", in på dagis, klä av ungen, leta efter skoskydd (fanns inga), trippa på tå genom halva huset till den morgonöppna avdelningen, snabbt på med skoskydd innan personalen hann se mig, in med Hanna, dumpa i närmsta frökens famn, och så iväg igen. Klockan var nästan 20 över 7 när jag gasade iväg.
Sen fick jag motorstopp två gånger på vägen, men det är en annan historia. Men jag hann!

Inga kommentarer: