onsdag 20 februari 2008

vård av mamma?

Sven jobbar, Hanna är på dagis och nu ligger det på mig att åka och hämta henne. Om en liten stund. Jag laddar.
Nu ska vi ta hand om varann, bara hon och jag hela kvällen och halva natten tills han är hemma igen.

Min fina flicka. Så snäll, så kärleksfull.
"Min lilla, lilla mamma" säger hon och klappar mig med sina små händer.
"Mamma, jag gillar dig. Vem gillar du då, mamma?"
"Åh, vilken tur jag har, för jag gillar dig också" säger jag. "Mest av allt i hela världen!"

3 kommentarer:

Jenny sa...

Hon är så söt Hanna! Bland det finaste som finns är när L spontant säger "jag älskar dig" till mig, J eller A. Då blir jag alldeles varm i hjärtat.

Anonym sa...

Ja visst smälter man när de säger så!!! Igår sa E "God natt, jag älskar dig, puss & kram" gråtandes med krokotårar till mig när hon skulle gå å sova. För hon ville ju inte alls sova! Då kände jag mig lite rutten och för en sekund ville jag säga att hon inte behövde sova precis då...

Anonym sa...

Nu gråter jag o kommer ihåg då ni var små.Barn är det finaste som finns!!!M