söndag 13 april 2008

Hjälp!

I hela mitt liv har jag varit en läsare, en bokslukare av stora mått. En avsevärd del av min inkomst gick till nya böcker, både på svenska och på engelska.

Men sen blev jag småbarnsmamma, och läsningen fick stå tillbaka - länge. Det fanns liksom ingen tid över till sånt. Pengarna behövdes till annat. Till min stora sorg.

Det senaste halvåret har läget ändrats, och jag upptäcker att det går alldelels utmärkt att läsa igen. Kanske inte i samma utsträckning som förut, men ändå avsevärt mycket mer än tidigare.

Så jag behöver hjälp. Boktips, tack!

5 kommentarer:

Jenny sa...

Har själv alltid också varit en bokslukare, en sådan där som läser hela tiden när jag fått korn på en bra bok. Jag har tom läst när jag lagat mat om det behövts och hela nätter naturligtvis. Nu blir det mer sällan så några boktips har jag inte direkt, inga som jag känner wow för. Senaste var den sista av Liza Marklund om Annika Bengtzon och den var iofs bra.

Anonym sa...

http://emmasboktips.blogspot.com/

Anonym sa...

Jag fastnade ett tag för Karin Fossums böcker. De är spännande och sådär så man inte kan lägga dem ifrån sig. Ett tips är att inte läsa de på t-banan påväg till t.ex jobbet- man åker garanterat både en och två, och i värsta fall tre stationer för långt....

Anonym sa...

tack för tipsen! Karin Fossum är en favorit, jag gillar att hennes mord inte är överlagda och planerade, utan oftast ett resultat av slumpen och otur. Men nu är det ett tag sen jag läste henne, har sett att det finns några nya.

P sa...

du får låna om du lovar dyrt å heligt att lämna tillbaka. Har alla utom den senaste :)