fredag 25 april 2008

jamen just det...

Klockan är halv tio på fredagkvällen, bonussonen 10 år tvingar mig att genomlida nåt kasst sci-fi-program (det är verkligen inte min genre! Totalt meningslöst!!) och jag insåg just: kanske skulle städa lite? I morgon bitti kommer Hannas kompis Elin hit, visserligen kommer de nog mest att leka i lekstugan, men om de kommer in, och om hennes mamma stannar kan det ju vara kul att det ser lite skapligt ut?

Okej, gotta go.

En knapp timme senare: hängt en tvätt, laddat med en ny (på delay till tidigt i morgon bitti = hängklar när jag vaknar), tömt diskmaskinen, fyllt den igen och startat den, plockat upp lite av Hannas leksaker från golvet, tagit bort gamla ballonger från taklampan i köket, tagit bort två juldukar (törs knappt skriva det), diskat en plåt, hittat ny plats för Svens whiskeysamling (utom synhåll), städat i hyllan för kokböcker (vilket betyder att jag måste hitta ny plats för min ikeakatalogsamling, men det får bli en senare fråga) och slängt en hel del junk inklusive tidningar och Hannas dagisgjorda påsktupp.

Ändå ser det långt ifrån städat ut. Fly mig en städtant, NU!

Får jag gå och sova nu?

Inga kommentarer: