fredag 25 april 2008

Otippat fredagsnöje


Hannas dagis i morse

I kväll har jag varit på möte på Folkets Hus. Inget vanligt fredagsnöje, precis. Det handlade om vad som händer med dagisbarnen nu när nån knäppgök har eldat upp deras dagis.

Två avdelningar av fyra (varav den ena är Hannas) är så skadade att de måste saneras och renoveras. Under tiden (från nästa måndag) kommer barnen att vara på Folkets hus, vilket känns som en helt okej lösning. Nära en stor väg och Roslagsbanan, men de ska sätta upp staket och fixa så det blir bra och säkert.

Det var många föräldrar som hade kommit till mötet, och jag tror och hoppas att föreståndarna verkligen kände vårt stöd. Alla var fast beslutna att göra det bästa av situationen och alla ville hjälpa till. I nöden prövas vännerna, eller vad det heter.

2 kommentarer:

P sa...

Jag tycker verkligen synd om er. Och Hanna, som inte har sitt dagis. Jag vet hur det kändes den där morgonen när jag jobbade i Bromma. På radion sa det att nån hade kastat in en brandbomb i en skola i Bromma.
Sen hörde jag att de sa att det var just MIN skola!
"Men mitt jobb! Jag har inget jobb!" var det första jag tänkte. Tursamt nog var det sommar och bara en vecka till avslutn. Lektionerna fick vara utomhus den veckan.
Hoppas allt går bra nu för er.

Anonym sa...

som dom sa - det kunde ha varit mycket värre. Huset står kvar och vi kommer att kunna flytta tillbaka till hösten. Svårast är hur man förklarar för en treåring, hon vet att dagis har brunnit men har ingen aning om vad det betyder och innebär. Det är ju tur i oturen att det är vår och snart sommar, de kommer att vara ute mycket och snart blir det ledigt. Jag tror att det blir jobbigast för personalen.