fredag 18 april 2008

samlar kraft

Hanna och jag har varit ute och provkört hennes nya röda skottkärra (Plantagen, 149:-). Vi passade på att slänga två omaka skohyllor och ett trassel med gamla fiskespön i containern - men det var bara att skrapa på ytan. Vi har massor som kan slängas, men eftersom hela golvytan är täckt av tunga bildäck (8 st) är det omöjligt att ta sig in i förrådet. Och jag orkade inte fixa det just nu.

Jag har ont i huvudet idag och känner mig trött och håglös. Nu försöker jag samla kraft och lust att gå ut i köket, plocka ur diskmaskinen och laga mat till mig själv och fyra barn. Just nu känns hämtpizza som ett mycket lockande alternativ, I tell you!

2 kommentarer:

Jenny sa...

Hoppas ni köpte pizza. Ibland orkar man bara inte. Man orkar inte ens koka makaroner och värma köttbullar.

Anonym sa...

nä, snålheten slog till. Det blev pasta och köttfärssås. Rätt gott, om jag får säga det själv.