lördag 19 april 2008

vitprickig

Grå i håret var jag redan innan, men nu är jag mer vitprickig. Nej, inte mjäll. Jag har rollat taket i Hannas lekstuga, sittande på en mammutpall (jo, det är riktigt lågt i tak) och hela jag blev prickig. Men nu är det äntligen färdigmålat, så i morgon ska jag lägga in det svart-vit-rutiga plastgolvet, och sen får hon flytta in, Lill-Lurpan!

I övrigt har vi haft städdag här i området idag, så vi har sopat och krattat och slängt skräp och gjort fint. Dessutom har vi såklart fikat. Hanna och jag odlade sociala kontakter, hon cyklade med grannens flickor Elsa och Alice och vi bjöd dem på banan. Hanna har länge planerat att hon ska leka med dem i lekstugan, hon har till och med köpt plåster med fiskar på ifall de skulle göra illa sig.

I morgon ska vi påbörja projekt uteplats. Vi har nu ombestämt oss: det blir ett mindre trädäck närmast huset och en stenlagd uteplats längre ut på gräsmattan. Steg ett är trädäcket och vi kör igång i morgon! Yähäy!

1 kommentar:

Anonym sa...

jag läste träd-äcket och fattade ingenting. Kanske dags att gå och lägga sig...