onsdag 14 maj 2008

Desperately seeking Kerstin

Vi bor granne med en äldre ensam dam, vi kan kalla henne Kerstin. Jag vet att hon har varit sjuk mycket och att hon tidvis har legat långa perioder på sjukhus.

I dag kom brevbäraren och gjorde oss uppmärksamma på att Kerstin inte har tömt sin brevlåda på länge. Mycket riktigt, där låg post och tidningar sen slutet på förra veckan. Sven ringde på, men ingen öppnade. Det konstiga är att hennes bil står hemma, och när hon är borta brukar hon fixa så att någon hämtar posten.

Jag har ringt hennes mobil (tack Eniro!) men den är avstängd, och man kan inte lämna meddelanden. Jag vet inte vad vi kan göra mer, mer än att vänta och hoppas på att hon dyker upp? Hon har en dotter i närheten, hon borde väl slå larm om något är fel?

Vi håller tummarna.

Update torsdag kväll: hon är hemma nu. Pust.

2 kommentarer:

Jenny sa...

Vad konstigt och lite oroligt. Men vad ska man göra? Blir man riktigt orolig kanske man kan ringa polisen?

Anonym sa...

Vi hade en granne när jag bodde hemma. Det var samma sak. Brevisen överfylld, bilen på gatan, inget svar i luren och ingen hade sett henne på evigheter.
Ett fönster stod på glänt på övervån sen flera veckor. Pappa klättrade tillslut upp och gick in för att kolla vad som hänt(de hade varit grannar i 25 år eller så).
Hon va inte dö eller nåt men hon mådde väl inte så bra tror jag. Det var bra att han gick in, alla var ju oroliga för henne!