torsdag 15 maj 2008

funderingar en ledig dag

Vi har ett skåp (mitt gamla leksaksskåp) som just nu mest huserar telefonkataloger (vem använder dem these days?), en gammal kikare, en trasig kamera, några vaser och lite annat krafs. När ska jag ta mig samman och göra om det till Hannas pyssel- och pusselskåp?

Vi har födelsedag på söndag (Sven). Ska jag baka nåt ur Leilas bok? Och i så fall, vad?

Om nyplanterade växter slokar efter frosten, är det bara att slänga dem då eller kan de räddas?

Om äppelträdets alla blommor har blivit bruna av frosten, betyder det att det inte blir några äpplen i höst? Jag menar, bin och humlor vill väl inte göra jobbet då? Och finns det överhuvudtaget några bin i år, eller har de dött av det där mystiska bi-viruset jag läste om?

3 kommentarer:

Jenny sa...

Åh, hoppas det inte blir några äpplen på vår äppelträd i sådanan fall. De är så sura och bara jobbiga att plocka upp.

Anonym sa...

haha, ja se naturen har en lösning på allt!

Anonym sa...

Jag läser ju som en kratta! "Om nyplanterade växter skolar efter frosten...."
Flera gånger t.om!! Och fattade inget förrän jag läst ca 10 gången!

Baka en choklad cheescake vettja!!