lördag 7 juni 2008

Matblogg

Igår grillade vi och åt färskpotatis till det. Mums är bara förnamnet.
Men det blev mycket potatis över (hade räknat med att tre tonårsbrudar skulle äta, men icke), så idag tänkte jag göra en färskpotatissallad. Googlade lite på olika recept, men alla innehöll saker jag inte har hemma (rödlök, kapris, ditt och datt). Hur svårt kan det va, liksom?

Så här gjorde jag:
Delade potatisen i mindre bitar, blandade med ruccola, skurna sockerärter, gräslök och lite hackade cornichons. Gjorde en dressing på olja, balsamvinäger, flingsalt och grovmalen svartpeppar. Kluttade i lite senap (alla recept sa dijon, jag sa senap med honung), hällde dressingen över salladen. Toppade med att strö över solrosfrön, pnjenötter och pumpakärnor.
Åts med skivad rökt skinka och fetaost i bitar.

Mycket mycket gott!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du gjorde precis som min namne, Kajsa Varg: Man tager vad man haver!! Det lät mycket gott, eller för att citera en annan Varg, Pentti Varg: Smaskens!!

Linda K sa...

hallå! nu är du med på armband! maila mig: linda snabela koling punkt se

Anonym sa...

Mmmmm! Blev det över till min matlåda kanske?