måndag 13 oktober 2008

Hälsorapport

Det är nåt konstigt på gång.

I flera dagar har jag mått halvdåligt, nästan feber, svullen i halsen, dov huvudvärk som inte ger sig trots alvedon, ont i munnen eftersom tungan är full med blåsor/känns alldeles sårig och uppfrätt.

Det där med tungan är värst. Igår efter ett antal lektioner kändes det nästan som att jag måste sluddra, eftersom jag knappt kunde röra tungan.
Fy vad äckligt. Hoppas ni inte har läst ända hit.

Men vad kan det vara???? Och när ska det gå över???

4 kommentarer:

P sa...

Det låter verkligen skumt! Du kanske ska kolla vad det är med ett halsprov.
Det blir ju liksom lite väl jobbigt att ha en tunga i mun som mest bara är i vägen ;)

P sa...

Hoppas det går över snart. Och krya på dig!

Jag är nästan som du sa...

just nu känns det jättejobbigt. Pratade i telefon en stund, och det gör verkligen tokont. Och när det gör ont i munnen är ingenting roligt, känns det som.
Jag tror att det är någon typ av infektion, Hanna har också klagat på att det gör ont i munnen. Fick en salva av min mamma som hjälper lite, men bara för en stund.

Anonym sa...

Det låter som om det är "svamp"som du har i munnen.
Det gör SKIT ONT, känner igen det du beskriver.

Drick naturell yougert,försök att rotera Y. i munnen innan du sväljer ner den. gör det ofta under ett dygn, känn efter om det känns bättre annars tycker jag att du går till doktorn.

Jag drabbades av svamp då jag medicinerade för några år sedan.

Fick söka läkare till slut, för detkan ju drabba även tänderna,då salivproduktionen påverkas.

Lycka Till!

Hälsningar M