lördag 29 november 2008

I morgon är en annan dag

I dag har jag som bekant legat för ankar mest hela dagen och det har faktiskt lett till att jag för en gångs skull känner mig rätt pigg! Halsontet är nästan borta, snuvan hanterbar och hostan fixar jag med lite hostmedicin. Så här kommer att-göra-listan för i morgon:

  • köpa julstjärnor klart
  • storhandla klart

  • köpa adventskalendrar klart
  • tala om för barnen att det blir ingen paketkalender i år. 96 paket på en dag är too much att skramla fram klart
  • baka lussekatter

  • reka ny dator på Elgiganten klart
  • reka exakt hur många julklappar jag redan köpt (och till vem) och gömt på säkert ställe och glömt bort klart

  • sätta upp julstjärnor / ställa ut ljusstakar i alla fönster klart

  • placera ut alla 50+ tomtar i huset

  • sätta upp granljusslinga på altanen klart

  • sätta upp snögubbeljusslinga i Hannas rum
  • adventsfika klart

  • ta in vattenslang, grill och div utemöbler klart

  • städa

  • tvätta
  • sortera ett berg med ren tvätt klart

  • sticka färdigt framstycket på Hannas tröja klart!!!

  • byta lakan i vår säng klart
  • bära upp alla jullådor (minus innehåll) på vinden igen

  • duscha och tvätta håret (akut!) klart
    • Lite att bita i, som ni ser. Dags att jag kryper till sängs, kanske?


      Inga kommentarer: