lördag 29 november 2008

lördag i soffan

Åh vad skönt att äntligen få ge efter för tröttheten och förkylningen! I dag fick jag stanna i sängen till tolv (fattar ni! När hände det senast?), endast för att förflytta mig till soffan där jag fortfarande befinner mig.

Egentligen skulle jag träffa några jobbarkompisar idag, middag och sen sällskapsspel, men eftersom det skulle komma en nästan helt ny liten bebis-korv stannar jag hemma. Vill inte att han ska bli smittad. Och nej, jag hade inte klarat att inte gosa med honom :) Dessutom är värdinnan gravid, så även hon ska få slippa mina baciller.

Snart kommer Sven och Hanna hem, de är och köper lördagsgodis. Själv tittar jag på SOS Gute för första gången och njuter av den underbara dialekten.

TACK för alla uppmuntrande tillrop, både här och i andras bloggar!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh vad synd att du inte fick se C´s bebis! Det hade jag velat. Hoppas hon kommer till jobbet sen och visar upp honom. Fast jag förstår att du inte ville smitta ner dem./J

Jag är nästan som du sa...

hon kommer nog snart... enligt alla (100? eller nåt?) bilder den stolte fadern visat så är det en riktig liten sötis. Men det är väl alla bebisar.