måndag 29 december 2008

backlash

aj aj aj... igår kväll kändes ryggen ganska bra, jag behövde inte ens ta några smärtstillande när jag gick och la mig. Men vid fyra i morse, när jag hjälpte Hanna byta pyjamas efter en liten olycka, smällde det till igen och gjorde så ont så jag nästan skrek.
Det var bara att gå och vanka runt runt en timme innan det kändes okej att gå och sova igen. Sen sov vi till nio, skönt, men jag har fortfarande ont och kan varken sitta, ligga eller stå nån längre stund i taget.
Tusan också. Jag som var så glad för att det verkade ge med sig! Till på köpet har jag fått ont i halsen också.... fats bara lite, än så länge, peppar peppar. Och Hannas näsa är inte snygg, hon är snorig och såret vill inte läka. Det blir ingen lek med Elin idag heller.

Suck. Tur att vi har jullov en dryg vecka till. Till den sjunde ska väl alla åkommor ha gett med sig, hoppas vi.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Eller så kan du gå till doktorn.

Anonym sa...

Varför inte gå till en naprapat eller kiropraktor med den där onda ryggen, det skulle jag göra. Dessutom är det inte bra att proppa i sig smärtstillande...Krya på er båda sjuklingar,kramar (inga snoriga ,koppiga pussar!) Mm o Mf