måndag 22 december 2008

dan före dan före dopparedan

Vaknade av mig själv klockan sju i morse och hade sovit sju timmar på raken utan att vakna/bli väckt. Underbart! I går somnade Hanna i min säng, så jag la mig helt sonika i hennes när jag gick och la mig. Sen sov vi som tre små grisar hela natten.

Men nu, snart ett halvt dygn senare, är jag allt annat än utvilad. En hektisk (inte stressig, hektisk) dag har lett till ryggont och ont i ena rumpan (samma sida, kan det vara ischias?) och ett humör som tyvärr kunde vara bättre (att få månadens lönespec hjälpte inte ett dugg...)

I morse hängde vi på låset i Täby C, där de sista klapparna införskaffades. Rusade dessutom in och högg första bästa klädesplagg till mig själv att ha på julafton. Sen åkte vi hem till vårt lokala centrum där Sven och Hanna köpte årets gran (osedd, i strumpa) och jag handlade det sista av julmaten. Sen åkte vi hem och klädde granen, till stor glädje för lill-Lurpan. Den är superfin, bra köpt älskling!

Nu jobbar Sven, vi har just ätit pannkakor och vi ser på Bolibompa. Sen blir det nog en tidig kväll för både mig och Hanna.

Inga kommentarer: