söndag 21 december 2008

Flyttbestyr

Att flytta in i en ny dator tar lite tid. Man måste installera om mail och bankID-grejjer, hitta alla sina favoriter och dessutom vänja sig vid att det är Vista på den här istället för XP som på den förra. Sen måste man spara alla bilder och dokument från den gamla innan den bootas om åt dottern som ska ta över den.
På den här datorn finns en web-kamera, och såna finesser måste ju också undersökas ;)

Rent personligt kan jag nog säga att jag föredrar XP framför Vista, allt är liksom lite för flashigt och modernt. Men jag antar att det är en vanesak.

Nu blir det snart natt här, i morgon har vi späckat schema med julklappsinköp, granköp, påklädning av densamme och lite annat. Sven börjar jobba på eftermiddagen, så vi vill få en tidig start.

Dan före dan före dan före dopparedan, liksom!

Update: Ellinor uppger sig vara kär i sin "nya" dator och tog med sig den in i tvättstugan när hon skulle hänga tvätt :) underbart!

1 kommentar:

P sa...

Jag hade oxå svårt för Vista i början men nu märker jag ingen större skillnad. Det jag har upptäckt är dock att vissa länkar inte funkar till en början. Den där sidan om att man kanske angivit fel adress kommer upp. Uppdaterar man sidan ytterligare en gång så kommer man rätt. Kanske är det bara på våran dator detta fenomen uppenbarar sig.... Jag har oxå webkamera men har inte brytt mig om att lära mig den. Om jag gör det kan vi ju glo på varandra ;) Hihihi!!!