lördag 6 december 2008

Jag erkänner


Jag, som inte gillar "Idol" och "Let's dance" och sånt trams, har följt "Stjärnor på is" rätt slaviskt under hösten. Jag skyller på att jag själv har ett förflutet i konståkningsbranschen, men eftersom vi ska vara ärliga här så rörde det sig om ett par terminer i Friluftsfrämjandets konståkningsskola när jag gick i mellanstadiet. Jag gjorde hyfsade flygskär och kunde göra treor rätt okej, men min karriär gick i putten den 14 november 1977 när jag kraschade med cykeln på väg för att köpa omslagspapper till min brors födelsedagspresent. Knät blev rejält justerad och jag var mer eller mindre sängliggande de närmaste veckorna.

Men det var inte det jag skulle prata om här. Stjärnor på is. I kväll var det final och båda mina favoriter möttes i den sista omgången: Marcus och Jesper. Och tja, det gick som jag trodde, Marcus vann och allt var frid och fröjd.
Så nu vet ni hur jag har tillbringat min lördagskväll. Gonatt.

Inga kommentarer: