lördag 6 december 2008

hemma bäst

Hanna och jag är hemma igen från en hektiskt dygn i Nyköping. I går åkte vi direkt till min bror Björn i hans nya lägenhet där vi åt sushi och quesadillas (ja jag vet, värsta cross over) tillsammans med mormor, morfar och Hannas kusin Amanda som fyllde 12 år tidigare i veckan. De bor i en supermysig vindslägenhet komplett med takfönster och murstock och hela kittet. Tack för en trevlig kväll, Björn!

Idag åkte vi hem till moster Annika och överlämnade present till den andra tvillingen Julia, och där fikade vi kaffe och lussekatt. Sen åkte vi till Fabriksbutiken, där de har andrasorteringsförsäljning på porslin och husgeråd. Där inhandlades diverse julklappar, och dessutom två pepparkaksformar som föreställde Mumintrollet och Lilla My till Hanna. Åh, det fanns så mycket fint i den affären, och till väldigt bra priser. Just nu hade de dessutom 20% på hela sortimentet.
Sen besökte vi två blomsterbutiker (ni vet på landet, i gamla lador och växthus) i jakt på lummer. På sista stället köpte jag årets tomte (har köpt minst en varje år sen jag flyttade hemifrån) och Hanna köpte en kompis till sin julbock.

Nu är vi hemma och väntar på pappa Sven som är på väg från Kopparberg. Till min stora lycka har han tackat nej till att gå på julfest ikväll, och det betyder att vi faktiskt kommer att få träffas för första gången på vad som känns som en evighet!

2 kommentarer:

P sa...

Jag älskar Fabriksboden! Man vill ha allt när man är där!! I Insjön har de även fabriksförsäljning på Pappelinamattan där man kan fynda dem till toppenpris! Funtar på att besöka den i Gustavsberg inför julen- lite närmare än Insjön just nu!

Anonym sa...

Vi tackar för ett mysigt dygn med fest och glada barn. Vi ses snart igen, kramar Mm o Mf