tisdag 9 december 2008

mat

Just nu är mina kollegor på väg med båt från Slussen till Djurgården. Där ska de äta julbord på restaurang Lejonbacken.
Jag tog det mogna men tråkiga beslutet att inte följa med redan i går. Sven jobbar kväll den här veckan och han hade redan fixat att han skulle vara ledig idag så att jag kunde gå, men jag är så himla förkyld och hes att det inte hade varit roligt. Maten hade inte smakat något och jag skulle inte kunna prata med någon eftersom jag knappt kan göra mig hörd. Nej, han fick jobba och jag är hemma med Hanna.

Och apropå mat. Jag gillar att laga mat, men när det gäller att komma på rolig varierad mat till mig och Hanna dessa grisveckor har jag kört fast. Det är pasta på längden och tvären, och mamma Scan-köttbullar. Pannkakor ibland. Suck. Igår åt vi potatismos (visserligen hemlagad) och köttbullar, idag blev det pasta och till det några skivor chorizokorv i en liten omelett med färska tomater. Superlätt och supersnabbt men suuuuuupertrist.
När jag skriver det här känner jag att jag verkligen vill laga bra mat även när det bara är vi två, men fantasin tryter ofta, särskilt när det krävs ett besök på ICA för att få ihop nåt bra.

Nåja. Vi blev mätta och vad är väl en bal på slottet ett julbord på djurgården mot lite pasta och korv i norrort?

Inga kommentarer: