onsdag 10 december 2008

sovande skummis in da hood

Idag när jag och Hanna (och Lucas, som av nån anledning befann sig på dagis när jag kom dit) kom hem skulle vi som vanligt parkera bilen i carporten. Där brukar vi stå granne med tant Kerstins mintgröna farmor anka-bil. Men idag stod en annan bil inbackad på hennes plats, och i framsätet satt en hopsjunken figur och sov. Lucas sa att hade suttit där när han kom hem en och en halv timme tidigare också. Skumt! Vi backade diskret ut och ställde oss på vår andra plats i stället, en bit bort.
Nu funderar jag på att smyga ut och se om han sitter kvar, och i så fall ringa bevakningsbolaget och be dem komma hit. Eller ska man ringa polisen? Jag törs i alla fall inte gå fram och knacka på rutan!

Update: jag gick ut kvart i sju för att kolla om han var kvar. Det var han. Då gick jag till grannarna Rolle och Marran, och vi gick ut och knackade på rutan. Ingen reaktion, men han rörde lite på sig. Då gick vi in och ringde bevakningen och polisen. En tjej från bevakningen kom men inte heller hon fick liv i honom. När jag gick in för en stund sen stod alla och väntade på polisen, men de körde just från Danderyds sjukhus så det skulle dröja en stund.
Vardagsdramatik!

Update II: Nu är han hämtad, men bilen står kvar. Tydligen var han välkänd, för polisen sa "Men Ronny (?) sitter du här och sover igen!"
Min undring är bara: om man nu är så hög att man vill sitta i sin bil och sova ett par timmar, varför parkerar man i en carport i ett bostadsområde? Varför inte på en skogsväg eller nån annanstans där man får sova i fred? Osmart är bara förnamnet. Fast det är klart, hellre det än att han är ute och kör i trafiken. Brrr, vilka sickos det finns.

2 kommentarer:

P sa...

Hmm...Väldigt skum snubbe. Jag tror det kan vara så att snilleblixtar kanske inte är en knärschares starka sida.
Stackars Tant Kerstin som har en äcklig knärscharbil på sin p-plats!

Anonym sa...

ja, men hellre en tom bil än en med en sicko i. frågan är bara hur länge den kommer att stå där? KOmmer polisen att se till att den kommer bort eller måste kerstin fixa det?