tisdag 30 december 2008

sömnlöshet och vad man kan göra istället

I natt var det lite svårt att få nån ordentlig snurr på sömnen. I stället ägnade jag mig åt djupt filosofiska funderingar. Till exempel gick jag igenom hela alfabetet för att se om alla bokstäver fanns representerade som första bokstaven i släktens förnamn. Till exempel A: Agneta, Amanda, Anki, Anna, Annika (både med c och k), Adrian, Andreas. Ja, kära läsare, jag förstår att ni hemskt gärna vill se en komplett lista, men ni får nöja er med detta smakprov. I stället vill jag uppmana alla att göra en egen lista, men vänta tills ni ligger där och inte kan sova.

Förresten kan jag meddela att vi, så vitt jag vet, täcker upp alla bokstäver utom Q, X, Y, Ä och Ö. Men då har jag i ärlighetens namn räknat med pappan till min brors bonusbarn (han börjar på Z, det var enda anledningen till att han räknades. Begreppet släkt kan vara ganska generöst, som ni märker. Moderna tider, ni vet.) Nu ska jag ringa min farbror och övertala honom att vid 80 års ålder ändra stavningen av sitt förnamn till Qurt.

3 kommentarer:

P sa...

Tack för tipset! Det händer ju emellanåt att jag oxå ligger sömnlös på nätterna.
Jag har ju tackålov patiens på min gamla mobil som jag brukar roa mig med men det du tipsade om har jag aldrig testat :)

Anonym sa...

Jag skulle nog hellre läsa en bok, men tack för tipset.

Anonym sa...

Qrt... Klockrent namn! Jag tror att Z gärna lånar ut sitt namn...