onsdag 31 december 2008

tre timmar kvar

och Hanna längtar. Varje gång det smäller till utanför (dvs typ en gång i minuten) skriker hon "OJ, vilken smäll!!!" och springer till fönstret för att se om det kommer mer. Alldelels för en stund sen var det en grannfamilj som drog iväg ett helt fyrverkeri (de har småbarn och tröttnade väl på tjatet) och då blev hon helt till sig. "Börjar aldrig firmärkerierna, mamma?" frågar hon varje kvart. Hon sov en bra stund i eftermiddags, så vi har gott hopp om att hon ska hålla fram till tolvslaget.

Tre timmar kvar. Vi har ätit god mat (rödvinssåsen gjordes enligt konstens alla regler och blev to die for, enligt Sven) och trots att jag bara har druckit ett halvt glas vin känner jag mig sentimental och gråtmild. Är det åldern, tro?

Gott nytt, kära vänner. 2009 kommer att bli ett bra år, det känner jag på mig.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Lovar du att 2009 blir bra?? Jag hoppas verkligen på det. :)

Jag är nästan som du sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
P sa...

Jag har oxå en känsla av att 2009 blir riktigt bra!
Vi får önska oss lycka till!

Jag är nästan som du sa...

Det blir vad vi gör det till, det vet ni va?
Det här ska vi prata mer om sen, det egna ansvaret och så vidare. men det får bli en annan kväll, orkar inte mer nu. Gonatt!