lördag 17 januari 2009

Nästan så man skäms


Nu har jag rensat ut grejer vi aldrig använder från köksskåpen. Bland fynden märks en stor blå tekanna från Höganäs, en kaffebrygagre, en vattenkittel, ett antal tekoppar, 12 (tolv) shotsglas (aldrig använda vad jag vet), 6 tallriksunderlägg av den australiske konstnären Ken Done, en pannkakslagg, en stekpanna, Hannas gamla nappflaskor (ska slängas), en vad jag vet trasig brödrost, 6 djupa och 6 assietter i servisen Quattro från Rörstrand och två Tupperwarekannor. Plus lite blandat från besticklådorna.
OM ni ser nåt ni länge saknat är det bara att säga till :)

6 kommentarer:

P sa...

Pax för den trasiga brödrosten ;)

Anonym sa...

Jag är lite intresserad av Quattroporslinet.Mm

Anonym sa...

Mormor: det finns här... plockar upp det ur kartongen innan den hamnar på vinden!

P: den kommer via kurir på måndag! Eller???

P sa...

Njaaaa...jag har inte bestämt mig riktigt än...jag vill ju allra helst ha en vit ;)

Jag är nästan som du sa...

men den här är komplett med bitmärken på sladden som min numera avlidna katt Kerstin gjort. Det var liksom hennes grej när hon var liten. Vet inte hur många högtalarsladdar och tv-antennsladdar hon gnagt av.

Anonym sa...

Går det att bakåt-blogga? Är auktionen redan stängd? Jag tycker mig se att det står ett par rosenkoppar bakom tekannan, stämmer det? Samlar på just "rosenkoppar" (får vara vilka rosor som helst :) Och Ken Done - i'm or - i was a fan of his - har en av hans koktogiga vaser här hemma (med bl a en svart sol - tyckte att den var häftig) tja, är inte 100% men skulle kunna tänka mig att få kika....

/Svägerskan