tisdag 24 februari 2009

Fettisdag

Hanna och jag är nyss hemkomna från ännu en dela-ut-kalasinbjudningar-promenad. Den här gången var det Elias, Ella, Victor, Elin och James som fick sina. Nu ska vi bara köpa frimärken och posta övriga. Anledningen till att jag inte skickar alla med post är inte att jag är snål, utan att jag gärna vill att Hanna ska få se var hennes kompisar bor - i alla fall de som bor häromkring. Vi provlekt lite i James lekpark, och Hanna vet att Elias har många pulkor utanför sitt hus och att Elin (inte bästisen Stor-Elin) har gungor utanför sitt hus.

Nu ska jag snart steka pannkakor till sportlovslediga barn och sen ska vi åka och köpa semlor! (Och tandkräm - storhandling i morgon, men tandkrämen är verkligen tvärslut nu.) Kvällen kommer att ägnas åt att fortsätta bila bort kaklet från badrummet. Just nu står 9 papperskassar på parad i hallen fulla med kakelskärvor i väntan på transport till tippen, och det lär bli nästan lika många till. Sen ska mattan ut, liksom gipsskivorna som måste bytas. Ja, vi lär inte ha några sysselsättningsproblem den närmaste tiden...

På torsdag eftermiddag lastar vi in alla ungar i bilen och åker till Kopparberg för en dags skidåkning på Klacken! Och på vägen vill jag stanna vid Kungsbyn och köpa kött... :)

Apropå min Blocket-annons häromdagen: igår kom paret som ringde först för att hämta badrumsinredningen. Jag frågade om de var intresserade av en duschvägg med skjutdörrar, på köpet? Det var de.... vilket jag tycker är lite pinsamt, eftersom den var så extremt sunkig att jag verkligen helst hade velat slänga den på tippen. Men jag får väl vara glad att den kommer till nytta och att jag slipper köra bort den själv. Recycling is da shit! De hade köpt ett hus som de höll på att renovera och som han sa: man kan inte köpa nytt hela tiden! Och visst, det är väl utmärkt om någon kan få användning av det jag inte längre vill ha.

2 kommentarer:

P sa...

Recycling är bra! Vi köpte vårat badkar på Blocket, visserligen nytt men ändå begat.

P sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.