lördag 7 februari 2009

nya tag - maj äs...

Som ni ser till höger har jag börjat nedräkningen inför beach-09. I måndags var första invägningen, och meningen var att jag pronto skulle börja mitt nya liv, komma igång med träningen, sluta trycka i mig mat och godis vid varje tillfälle och yada yada yada.
Det är ju rena skämtet.
Det finns inte en chans i h-vetet att jag har minskat ens ett gram på måndag, snarare lär jag ha gått upp några kilon.
Jag är inte tillräckligt motiverad, tyvärr. Men jag tänker hänga ut mig själv i all min karaktärslösa glupskhet här ända tills jag fattar grejjen och får kurvan att vända neråt.

Bara så ni vet har jag idag ätit en massa goda mackor, druckit läsk, vin och latte, ätit lördagsgodis och avslutat kvällen med ostbågar. Diet is die with a t.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nej du, du får inte vara för hård emot dig själv. Vi är bara männskliga och ibland har man inte ork att hålla det man tänkt sig. Det gäller att i det läget vara snäll mot sigsjälv och sen ta nya tag, inte ge upp för att man misslyckas nån gång.

P sa...

Fast man kan inte misslyckas för många gånger och inte heller vara för snäll. Då är det lätt att man sakta men säkert och kanske ganska ovetandes ökar midjemåttet till ett, för en själv, alltför generöst mått. Det är inte så festligt när treåringen påpekar att man är tjock & fet och man själv saknar den där sista knuffen för att komma över tröskeln.
Jag hejar på dig Agneta, vi ror samma båt.