torsdag 5 februari 2009

paus

Jag älskar mitt jobb och jag älskar min familj, men ibland behöver man en paus. Ett avbrott. Oftast räcker det att få en stund för sig själv, där emellan jobbet och dagis.
Idag var det dags för en sån paus. Den blev kort, mindre än en halvtimme, men det räckte alldeles utmärkt.
Vad jag gjorde?
Jag svängde in på Stinsen på väg hem från jobbet och tog en ensamfika på Wayne's. En kopp caffé mocha och en muffins, sen hade jag lämnat jobbet bakom mig och var redo för hela hemmaköret med dagishämtning, disk, tvätt, städ och matlagning.

(Det var för övrigt mitt första besök på Stinsen, tro det eller ej, men absolut inte det sista!)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Pappa och jag säger ofta att vi skulle bo närmare varann så vikunde avlasta er ibland, vare sig det gäller en eller ett par timmar eller några dar!Men passa på när du(ni) har chansen!

P sa...

Vi åker ofta till Stinsen! Det är superbra, speciellt vid högtider när det e mycket folk ute å shoppar- det är aldrig trångt där på nåt vis! I like!