söndag 22 februari 2009

söndag på ikea

Idag har vi verkligen kämpat, ska jag säga. Jag har knappt suttit ner på hela dagen. I morse efter frukost åkte vi till Ikea för att spana på handfat och köpa ett till arbetsbord och två nya skrivbordsstolar till killarnas rum. Vi var knappast ensamma där, om man säger så....

Hemma igen var det dags att brassa hamburgare. Jag blandade lite "liquid smoke", dvs hickory rök-essens i köttfärsen, det blev supergott!

Efter maten satte jag Hanna i pulkan och vi tog en promenad runt området och delade ut inbjudningskort till hennes kalas. De som bor längre bort kommer att få sina inbjudnigar per post. Sen gick vi hem och bakade muffins med vit choklad och hallon, som vi såklart blev tvungna att fika upp direkt!

Efter fikat började vi tömma skåpen i badrummet, eftersom mina föräldrar kommer hit i morgon och hjälper oss att ta bort kakel och matta. Vi har också skruvat bort det höga skåpet, krokar, toapappershållare etc. Jag fotograferade badrumsinredningen och har precis lagt in en annons på Blocket, om någon är intresserad.

Nu är Sven där uppe och lägger Hanna, Ellinor har två kompisar här och köket ser ut som en krigszon. Måste bara pusta lite först.

Update: haha, annonsen låg ute i max fem minuter innan det ringde en kille som tog det osett!

Inga kommentarer: