tisdag 26 maj 2009

Olyckor

  • Hanna gjorde en baklängessaltomortal ned från sängen, landade på huvudet och skrapade upp ett tio cm lång skrapsår i skarven mellan pyjamaströja och -byxor. Otröstlig, men ett Bamseplåster gjorde susen.
  • Vår TV stängde av sig själv medan jag var uppe och nattade, och går ej att sätta igång nu. Den röda lampan bara blinkar på ett besynnerligt sätt.
Ja, det var två saker. Väntar bara på den tredje. Min bil ska in på service i morgon, där finns alla chanser att saker och ting ska f*cka upp sig.

3 kommentarer:

P sa...

Mycket märkligt med teven!!
Och stackars Hanna med olyckan! E cyklade på gården igår. Precis när hon rundade en kurva i hög fart välte cyklen och hon flög rakt in i husväggens hörn med ansiktet före. Jag såg en scen framför mig med utslagna tänder, blod som sprutade osv osv...Som tur var hade hon hjälm och skärmen på den tog i kanten före ansiktet så hon klarade sig hyfsat oskadd ändå förutom att hon fick styret rakt in i magen. Nu är hon blå på ena sidan av kroppen och skrapsår på armbågen och ena knät...Det är hårt att vara liten :(

Jag är nästan som du sa...

åh, stackars henne...
Ja, jag hann också visualisera läkarbesök med hjärnskakning och kotförskjutning den lilla microsekund det tog innan jag hade fiskat upp henne från golvet. Då är man glad att hon grinade mest över skrapsåret, inte huvudet. Fast den smällen kommer jag att minnas länge....

Anonym sa...

Fy vad hemskt. A hoppade i vår säng och flög av sängen med huvudet före i förra veckan och jag blev jätterädd. Han var helt vit i ansiktet ett bra tag efter och då blev jag ännu räddare. Men det ordnade sig./J