söndag 9 augusti 2009

Sista lovdagen

Idag är det sista dagen på semestern för oss alla tre. I morgon börjar Sven och jag att jobba igen, och Hanna ska tillbaka till dagis. Det blir bra. Men vi ville ändå göra något extra av dagen, så vi for till Skansen.

Vad ni inte får se är en bild av mig på den stora dalahästen. Fattar inte hur jag kom upp, och vi ska inte prata om hur jag kom ner....


Hanna envisas med att bära en gul luva mitt i sommarvärmen. Det tackar vi särskilt mormor och morfar för. Hon leker att hon är Kloker. Vi är glada att hon gick med på att lämna fotogenlyktan hemma.


Bäst på Skansen, enligt Hanna. Den tama ekorren som tiggde nötter av brända mandlar-killen.
"Tror du att vi törs klappa den, mamma?"


Sen tog batteriet i kameran slut. Dagen avslutades med inköp av gigantisk Hello Kitty-ballong och en sen lunch på Blå Porten.
Nu är jag redo för hösten igen.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Den gula luvan bjuder vi på (med Masses tillåtelse!)Men vi har också en röd, en blå,och en grön i lådan så det är bara att säga till så skickar vi dem också!!!! Kramar Snövit och Butter.

Jag är nästan som du sa...

nä, det räcker nog så här....

P sa...

Ni ser ut att ha haft en bra dag!
Skön avslutning på sommaren (fy vad hemskt det där sista lät..).