lördag 17 oktober 2009

Denna dagen ett liv

Ack så skönt med en helledig dag utan en massa måsten, men jag ska erkänna: jag har tråkigt.
Sven pluggar, Hanna och Ellinor sover på soffan (suck, men det är inte jag som nattar i kväll so whatever), köttfärssåsen puttrar, snart kokar pastavattnet - och jag dricker rödvin i köket. Nyss tvingade jag med mig Sven på en tur till K-Rauta - inte köpa bara titta. Våra nya grannars renoveringsiver i kombination med flera vänners köp-å-sälj av bostad har inspirerat mig och mitt huvud bubblar av planer och idéer. Tyvärr är responsen hos maken ljum, han vill ägna all tid åt sina studier, hinner knappt ens hjälpa till med markservicen här hemma. Men nu fick jag i alla fall strosa runt lite, fundera på tapeter till köket, göra en snabb beräkning hur mycket det skulle kosta att klä in trappan, titta på dörrtrycken och lite annat. Jag får nöja mig med det så länge.
Nä, nu är det dags att duka bordet, hälla av pastan, väcka dottern och servera dagens middag. Lite mer vin först bara...

***

PS: två kollegor med samma förnamn har visning på sina lägenheter i morgon. Båda har köpt hus i samma område. Slump eller ödet? *nynnar arkiv X-låten* Ja, men jag sa ju att jag har tråkigt.

3 kommentarer:

P sa...

Mystiskt.....!!!!!

P sa...

Kul att bli lite inspirerad av folk omkring sig! Det är bra att ha något projekt för sig såhär i höstmörkret.
Jag vet iaf vad jag ska göra fram till jul. Och efter jul oxå. Och säkert hela våren och sommaren med! Det finns en hel trappa i furu som ska bli vit. Ska bli rättså kul även fast jag inte ligger på topp i min inspirationskurva...

Jag är nästan som du sa...

åh, att måla trappan är ett av mina projekt också! Slump eller ödet?