lördag 17 oktober 2009

regn

Tidig, tidig lördagmorgon och jag har varit vaken en timme. Hanna och jag sitter i soffan och tittar på Bolibompa, och jag funderar lite på om jag ska vara snäll och baka bröd till frukosten? Hmmm, tål att tänkas på.... Det ingår annars i dagens planer, att baka alltså, så varför inte redan nu?

Det är en skön helg vi har framför oss, inget inplanerat alls utom en visning i morgon (ja, det stora huset med kraftledningen tvärs över tomten). Jag älskar såna helger!

Update halv elva: bakat bröd, gjort fukost till alla, tvättat två maskiner, diskat en maskin, duschat, sorterat ren tvätt, fixat praoplats och gjort lite bankärenden. Och tittat på när grannen flyttar in :) Effektivitet is my middle name.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är imponerad av effektiveten, du kanske kan skicka lite i med tankeöverföring till modern?

P sa...

Shit! Du är snabb!!!
Halv elva idag hade jag min andra Elfa-kund på jobbet. Sen satt jag där jag satt tills klockan var 13.45
Först då blev det tid för en kisspaus. Hade det varit upptaget på toan då så hade jag kissat på mig.
När jag kom hem tokstädade jag hela lägenheten. Den gnistrar nu!!