lördag 31 oktober 2009

Lördag i förorten

Allt lugnt, Hanna och Stor-Elin pysslar i köket, Sven och Erik meckar med moppen, Lucas spelar dataspel och Ellinor är på sitt rum. Jag sitter i soffan och tittar på Simon och Thomas på tv3Play, THANK GOD för den uppfinningen! Eftersom jag ständigt missar alla bra program så har jag chansen att titta på dem i datorn i efterhand - i går såg jag både Äntligen Hemma och Arga Snickarn.

Snart ska jag laga riktig radhus-lördag-middag, fläskfilé med pommes och bea - och svampsås till mig och Hanna. Sen blir det lördagsgodis.

Idag har jag beställt tygprover från bemz.com, som ju gör nya överdrag till Ikea-möbler. Vi måste klä om vår soffa, och att köpa ny är tyvärr inte aktuellt, så vi kör nog på den här varianten. Blir nog bra.

Igår dök en gammal bekant upp på facebook, hans fru sedan tio (?) år har precis lämnat honom för grannen. Det var roligt att höra av honom, vi umgicks en hel del på somrarna under mina kolloår och jag har tänkt på honom ibland, undrat hur han har det. Roligt att höra ifrån honom, men så klart trist att han inte mår så bra just nu. Det är just det här jag gillar med fejjan, att man kan hitta gamla bekanta ibland. Det går ju inte att undvika att man kommer ifrån varann och tappar kontakten vare sig man vill eller inte.

4 kommentarer:

Lena sa...

Nu blir jag så klart supernyfiken; vem?

Jag är nästan som du sa...

såklart du blir :) den gitarrspelande gympaläraren som gifte sig med hon från sandgården, du vet!

Lena sa...

Gick in på din Facebook igår och klurade ut det den vägen:-) Tråkigt förstås att höra om separationen. Ska ni ses?

agneta sa...

det får vi se. vore kul.