onsdag 6 januari 2010

lite mer, tack...

I morgon börjar jag jobba igen efter nästan 3 veckors jullov. 19 lediga dagar, för att vara exakt. Det känns helt okej att börja igen, jag har ju nytt jobb och känner mig peppad, och dessutom börjar vi med två studiedagar, så eleverna träffar jag inte förrän på måndag.

Men.

Jag var så himla trött när lovet kom att jag var i fullkomlig koma de första dagarna. Sen kom julen och allt vad det innebär, och sen dök barnen upp och det blev nyår. Vi målade och tapetserade köket, och det är jag verkligen jättenöjd med. Men jag skulle vilja be om några fler lediga dagar, bara några till - för det är först nu jag känner att jag börjar komma igång, och det är så mycket jag skulle vilja fixa med här hemma. Jag har inte tid att jobba!

Fast jag får väl vänta till helgen kommer och hoppas att inspirationen coh lusten finns kvar då. Och förhoppningsvis kanske det inte är lika dödens kallt då som idag - den planerade turen till tippen fick ställas in pga kylan, men den är verkligen akut!

Inga kommentarer: