onsdag 6 januari 2010

Mera mys


Våra två söner har tillbringat nästan all sin tid det här lovet på sitt rum framför varsin dataskärm. Därför bestämde vi idag efter frukost* att vi skulle ha datafritt åtminstone ett par timmar.

Sagt och gjort. Efter frulle plockade vi fram "Alfapet" som vi spelade i lag. Därefter blev det några omgångar med "Råttfällan". Sen spelade de övriga "Gissa och rita" medan jag bakade en sockerkaka. Efter fika, när vi dessutom gick loss på årets pepparkakshus, spelade vi "Lifeline". Alla sex var med och spelade, och Hanna gjorde succé när hon skulle rita ordet "skylt".

Nu har det framlagts ett förslag på att vi ska ha en familjekväll i veckan när vi bara ska spela spel och mysa ihop. Torsdagar, ser det ut som. I like!
* För övrigt var det första gången på evigheter som vi åt frukost alla sex samtidigt. Tror inte att det har hänt sen vi var på Mallorca förra sommaren?

2 kommentarer:

P sa...

Jag håller med dig till fullo! Jag har iofs inte haft 19 lediga dagar, endast de vanliga röda, men jag skulle absolut vilja ha några dagar till nu när vi äntligen kommit lite på plats i huset. Det är först nu som jag kan slappna av lite och skulle vilja ta E med mig och åka pulka ute eller göra snöänglar (fast det går ju nästan inte nu pga kylan), men i morgon börjar vardagen igen. Fast jag är jätteglad att det är jag tar invänjningen på E:s nya dagis. Då blir det liksom som en tacksam mjukstart på allvaret.

Anonym sa...

Så här var det före TV och dataspel; jag minns... Mm