söndag 16 maj 2010

Söndag

Är om möjligt ännu tröttare och segare idag. Hade tänkt att jag skulle träna nu på kvällen, men istället sitter jag i soffan, fryser och gäspar och dricker latte med o'boy. Inte bra. Men när Sven och jag tog en promenad i skogen tidigare (Hanna var på kalas) stukade jag foten och det är också en anledning att inte träna. Vi såg en orm (en kopparorm bara) och jag tog ett litet skutt och stukade mig. Typiskt. Flyktmekanismen sitter där den ska :) när reptilhjärnan slår till. Lite senare såg vi också en huggis, men den gjorde sitt bästa för att vi inte skulle se den - den låtsades att den var en pinne.

Nä, det blir ingen träning. Jag ska ta en sväng i trädgården med vattenslangen och sen blir det en dusch och rena lakan i sängen. Söndagslyx.

I morgon ska jag iofs jobba, men vi ska ha planeringsdag - hela arbetslaget åker till Domarudden utanför Åkersberga och konfererar hela dagen. Det blir säkert trevligt.

Nog med svammel. Nu ska här vattnas.

1 kommentar:

P sa...

Shit! Är ormarna redan vakna!? Det första våran granne sa till oss när vi flyttade in i vintras var att det finns mycket orm här, så det var bäst att ha gummistövlar på sig på tomten (om jag hade vetat det hade jag funderat en gång till innan vi köpte)...Jag gick ju i mina foppa uppe i skogskanten idag!!! Nu törs jag ju inte gå ut!! Huvaligen!