söndag 23 maj 2010

Törs man chansa?

Hade tänkt att cykla till jobbet i morgon, för första gången. Det är ca en halvmil men de sista tre kilometrarna är i princip uppför hela vägen. Alltså vill jag ha god tid på mig så att jag hinner tvätta av mig och svettas klart när jag kommer fram. I morgon lämnar Sven på dagis så jag kan åka hur tidigt jag vill.

Men idag har regnet öst ner hela dagen (utom precis när vi sprang Täby-loppet), och åskan har gått. Och jag vill inte cykla i regnkläder. Så törs man chansa?

Tror jag avvaktar till i morgon med att bestämma mig. Är det en fin morgon kanske jag gör't. Att bli blöt på hemvägen är ju inte lika illa.

2 kommentarer:

Åsa sa...

Klart du ska chansa... tror inte att det ska regna imorgon (enligt rapporter jag sett)

agneta sa...

Tog bilen... sängen var skön, helt enkelt. En annan dag. Dessutom hade jag lite ont i halsen i morse, men det har gått över.