måndag 24 maj 2010

Mysmåndag

Idag hämtade jag Hanna halv fyra, och vi åkte direkt hem för ovanlighetens skull. Först tränade Hanna lite på att studsa på sin nya hoppboll medan jag satt på trappen och njöt av solen. Sen gick vi till baksidan och tömde sandlådan på all sand. Sen skurade och spolade vi sandlådan, för nu ska den bort! Antingen till Svens jobbarkompis son, eller så säljs den på förskolans loppis på torsdag (Hanna ska bara bestämma sig för vilket alternativ hon vill). Sen gick vi in och åt middag (plättar för Hanna, omelett med skinka och svamp för mig). Därefter gick vi ut igen och pysslade mer i trädgården: förberedde för Hannas egen uteplats utanför lekstugan (4x6 30-cm-plattor blir den, alltså 120x180 cm), rensade lite ogräs och röjde lite högt gräs längs staket och runt träd. Och lekte Emil under tiden (lekstugan är snickeboa). Nu är vi inne och kolla på Boli, och snart blir det bad för Hanna.

En mysig måndag med min finaste tjej, alltså!

(Sa jag att jag tvättade två maskiner, rensade lite garderober och fixade ny villaförsäkring och bilförsäkring också? För det gjorde jag. Effektivitet is my middle name.)

2 kommentarer:

P sa...

Ja tänk vad man kan hinna mycket saker om man bara ger sig den på det! Vi har just upptäckt att man hinner faktiskt gå till grannområdet och leka lite med en dagiskompis till E mellan vi kommit hem och vi lagar mat. 30 minuter kan räcka till mycket om man bara försöker! Jag håller med dig, tänker man bara Tetris så funkar det mesta ;)

Masse sa...

Nähä! Det är Birgitta... Försåärdetfördetvetjag.