måndag 14 juni 2010

Snart

Om bara tre dagar börjar mitt sommarlov. När jag åker hem från jobbet på torsdag ska jag inte tillbaka på många veckor. Batterierna är i princip urladdade nu, så det blir en efterlängtad och välförtjänt vila.

I kväll har vi spelat ett parti kubb i trädgården. Hanna fick ett kubbspel av våra fina grannar i går (som tack för att de fick ett urvuxet regnställ... ) och jag passade på att gallra lite bland morötterna i pallkragen medan vi spelade. Efteråt pysslade jag med lite av varje en stund, lärde sockerärterna att klättra på sina nya stödpinnar, slängde gamla blommor, hjälpte humlen att välja rätt väg på sin klättring uppför planket, såna saker. Och jag kände hur rogivande det var, att gå där och småpula lite. Längtar efter att vara ledig så att jag kan göra mer sånt!

Träningen? Nä, vilodag.

Inga kommentarer: