torsdag 17 juni 2010

Telefon

Fick ett telefonsamtal för en stund sen. Från min gamla kompis Nina. Vi jobbade tillsammans på kollo 1989 och 1990, alltså för 20 år sen. Sen träffade hon Dan från USA och flyttade dit och har bott där sen dess. Sist vi träffades eller överhuvudtaget hade kontakt hade hon precis fått sitt andra barn, sonen Lucas. Han är 16 nu.

När jag skaffade Facebook för ett drygt år sen dök Nina upp igen, och nu befinner hon sig i Sverige med sin dotter Linnea (som ska börja plugga på Princeton till hösten, wow, hur coolt är inte det??) och idag ringde hon. Vi ska träffas nästa lördag! Åh, ska bli galet roligt att ses igen! "Fast du vet att jag har fått ganska mycket rynkor" sa hon. "There comes a time in every womans life when she has to choose between her face or her butt. Jag valde rumpan!"
Haha, fina Nina. Jag har saknat henne och jag längtar verkligen efter att få träffa henne igen, rynkor eller ej!

Inga kommentarer: