torsdag 17 juni 2010

The need

Njuter av min första sommarlovsdag, och soligt är det minsann också!
Eftersom jag egentligen skulle jobba idag skulle det här bli Hannas sistadag på dagis. Hon skulle få bestämma när de lekte Hunden och benet, och hon skulle få vara hjälpfröken en sista gång. Hennes allra sista dag på Fjärilen. Klart att hon fick gå idag fast jag är ledig.
I morse (hmm, för en timme sen...) hade vi ett himla snärj att slå in alla presenter till fröknarna, göra kort och gå ut i trädgården och gräva upp krasseplantor som dom skulle få. Fem paket och fem plantor, jo för Sofia i köket som lagar världens godaste mat får vi ju inte glömma.

Och nu så här inför semestern känner jag the need of a lista, tror jag baske mig!
Det får bli en Saker Att Göra Innan Semestern-lista. Håll i er!
  • klippa gräset
  • köpa laktostabletter (nästan slut och finns kanske inte i Danmark)
  • lämna tillbaka lånade bord och stolar till Nybergs
  • rapportera frånvaro till jobbet
  • allmänt trädgårdsröj
  • tvätta
  • gå till lokala butiken Lyxx och välja present från klassen det blev ett fågelbad i betong
  • handla mat till E+E som stannar hemma
  • köpa nya springskor
  • posta papper till Försäkringskassan
  • kolla och skriva på papper, slutföra byte av försäkringsbolag
  • köpa present till Calle, 18 år på lördag
Vi börjar där, tror jag.

Inga kommentarer: