onsdag 16 juni 2010

På lunchen

När tiden inte räcker till kan det vara svårt att följa ett träningsprogram till punkt och pricka. Idag stod det 45 minuters alternativ träning (alltså inte löpning) på schemat. Visst, okej. Gymmet. Men när? När???? Inte på morgonen - lämna på dagis. Inte på eftermiddagen - hämta på dagis, rådda på hemmafronten. Inte på kvällen - personalfest. Men vänta nu - på lunchen kanske? Helt omöjligt i vanliga fall, men just idag, efter avslutningen, med bara eget arbete hela dagen så skulle det funka. Sagt och gjort. Iväg till gymmet på lunchen, träna häcken av mig, duscha och sen köpa med mig en GI-vänlig kycklingssallad från caféet på gymmet. Härligt!

De flesta av mina kollegor sa på festen (mycket mycket trevlig, för övrigt!) att de varit så trötta så att de helst hade skippat festen, och det kände jag igen, så brukar jag också känna. Men inte idag, och det tror jag beror på lunchpasset. Lite styrketräning och en skön dusch gör susen för orken!

Och nu mina vänner, har mitt sommarlov börjat. Ska fira det med att tvätta av mig sminket och krypa till kojs. Gonatt!

Inga kommentarer: