onsdag 19 januari 2011

blubb

Hanna vill, som de flesta barn, gärna ha ett husdjur. Men eftersom jag är mer eller mindre allergisk mot de flesta pälsdjur (och mot elefanter) funkar det inte för oss (en annan anledning är förstås att varken jag eller Sven vill ha djur av praktiska skäl). Då har hon själv kommit på att hon vill ha fiskar. Ett eget akvarium. Tjat, tjat, tjat, "mamma, jag vill verkligen ha fiskar!"

Jag skulle nog kunna tänka mig att vi kan ha ett akvarium, ett litet ett. Och nu har jag blivit erbjuden att köpa ett av en kollega för en överkomlig slant. Ganska nytt, med alla tillbehör utom växter och fiskar. Så kanske, kanske att hanna får ett akvarium i sexårspresent?

... och här tänkte jag illustrera inlägget med en bild på ett akvarium, men eftersom lilla fröken hököga skulle upptäcka den på nolltid och aldrig sluta fråga varför så avstår jag. Ni får tänka er det istället.

3 kommentarer:

P sa...

Det var en mycket bra idé av Hanna! Det trista med fiskar är ju bara det att det är så svårt att gosa med dem ;(

Masse sa...

Vi har precis skaffat ett yngelakvarium eftersom de ynglar av sig... Så ni kan få yngel av oss.

Masse sa...

Yngelakvariet monterades fel så alla yngel utom ett åts upp... Till Adrians stora sorg. Fast det kommer fler yngel...